PREM Wijkverpleging 2021 Pro-Cura

17 november 2021

Vanaf 27 september 2021 tot en met 8 november heeft Nedap Healthcare een vragenlijst gestuurd betreffende de PREM. De PREM is  landelijk afgestemde meetmethode om patiëntervaringen te meten.

De resultaten worden aangeleverd bij Mediquest ter verwerking voor de zorgverzekeraars, en zijn aangeleverd bij ZorgkaartNederland voor publieke cliëntenreviews.

Algemeen uit de cliëntenpopulatie werden 189 cliënten geselecteerd voor de PREM Wijkverpleging. Deze zijn uitgenodigd via Caren of per brief om de vragenlijst in te vullen.

25 cliënten (13%) hebben hier gehoor aan gegeven.

 De totaalscore voor Pro-cura over de PREM Wijkverpleging 2021 is een 8,7, waar we natuurlijk heel blij mee zijn. Maar het zou mooier zijn als er meer respons was geweest, zodat er duidelijk naar voren kan komen waar verbeteringen nodig zijn.

Een van de punten die terug komen zijn de voorkeurstijden van de zorgmomenten. Dit blijft een kwetsbaar punt en we proberen de tijden zo veel mogelijk in stand te houden.