Hoe werken wij?

Zorg van Pro-Cura

Stap 1: kennismakingsgesprek

U vraagt uw zorg aan bij Pro-Cura. Dat kan via het contactformulier op deze website of telefonisch. Ook uw huisarts kan zorg voor u aanvragen.

Nadat u zorg heeft aangevraagd bij Pro-Cura, wordt een persoonlijke afspraak bij u thuis gemaakt. Binnen een week kunnen wij bij u langskomen. We leggen uit welke mogelijkheden er bij ons zijn en bespreken uw wensen. Dit is een eerste gesprek om kennis te maken en meer informatie te verkrijgen.

Stap 2: Indicatie en zorgplan

Na het kennismakingsgesprek komt een wijkverpleegkundige van Pro-Cura langs om de zorgbehoeften in kaart te brengen. Tijdens dit indicatiegesprek wordt samen met u, uw huisarts en wijkverpleging een persoonlijk zorgplan opgesteld. Dit zorgplan voldoet aan uw specifieke wensen en behoeften. Aan de hand van dit zorgplan maken wij een match met een zorgverlener die het beste bij u en uw situatie past.

Wij stellen ook een indicatie op voor de zorgverzekering, dit is nodig voor een vergoeding van de zorg. Doorgaans valt thuiszorg onder de zorgverzekeringswet.

Stap 3: Start van de thuiszorg

Wij spreken met u af wanneer de thuiszorg start. Wij hanteren geen wachtlijsten en kunnen in de meeste gevallen binnen twee dagen starten met de zorg. Wanneer u eerst zorg ontving van een andere zorgorganisatie is er soms meer tijd nodig om de overdracht te regelen.

Wij werken met het systeem Nedap, waarbij u uw eigen inlogcode krijgt. Hiermee kunt u of uw mantelzorger zelf kijken wie er komt en welke zorg u krijgt. U weet altijd binnen twee weken wie uw aanspreekpunt binnen Pro-Cura is.